Ogłoszenie o przetargu

UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 900.000 ZŁ.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipsk , ul. Żłobikowskiego 4/2, 16-315 Lipsk, woj. podlaskie, tel. 087 6422703, faks 087 6422705.

Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO W KWOCIE 900.000 ZŁ..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 900.000 zł, przeznaczonego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

1)Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 900.000 zł (słownie: dziewięćset tysięcy złotych) na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu.
2)Termin spłaty kredytu: od dnia 25.12.2016 do 25.12.2020 r.
3)Spłata kredytu nastąpi w 49 miesięcznych ratach płatnych do 25 dnia miesiąca, wg następującego harmonogramu: tj. od 25.12.2016 do 25.12.2019 po 5.000 zł miesięcznie od 25.01.2020 do 25.11.2020 po 60.000 zł miesięcznie 25.12.2020 - 55.000 zł, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 25.12.2016 r. , a ostatniej 25.12.2020 r.
4)Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy.
5)Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu.
6)Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 27.12.2013 r.
7)Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek, oraz stała marża Wykonawcy, ustalona na podstawie złożonej oferty.
8)Marża Wykonawcy obejmuje wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i jest stała w umownym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu.
9)Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, a ich spłata następować będzie do 25 dnia następnego miesiąca od chwili uruchomienia kredytu do jego całkowitej spłaty.
10)Do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 06.11.2013 r. t.j. 2,60 %.
11)Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty.
12)Jeżeli data spłaty kredytu przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, spłata następuje w poprzedzającym dniu roboczym przed terminem określonym w umowie kredytu.
13)Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 25.12.2020.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu zgodnie z art 22 ust.1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.

III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu zgodnie z art 22 ust.1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.

III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu zgodnie z art 22 ust.1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający dokona oceny w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu zgodnie z art 22 ust.1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu zgodnie z art 22 ust.1 ustawy - Prawo Zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Zezwolenie lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych na terenie Polski wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany zawartej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w zakresie opisanym w punkcie 13 oraz dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłat rat kredytu.
4. Zmiany, o których mowa w pkt.13 i 14 nie mogą powodować konieczności poniesienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych opłat oraz winny wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w tym z powodu zmian w obowiązujących przepisach prawa.
5. Warunkiem dokonania zmiany umowy, o której mowa w ust. 5, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę oraz sporządzenie przez strony stosownego pisemnego aneksu, który podpisują obie strony umowy.
6. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili podpisywania umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie do 30 dni po powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku Bank może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Odstąpienie następuje poprzez pisemne oświadczenie Zamawiającego wysłane listem poleconym na adres Wykonawcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Lipsku 16-315 Lipsk ul. Żłobikowskiego 4/2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Lipsku 16-315 Lipsk ul. Żłobikowskiego 4/2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Lipsku

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Pietrewicz

Wprowadzający: Wojciech Pietrewicz

Data wprowadzenia: 2013-11-26

Data modyfikacji: 2016-11-24

Opublikował: Wojciech Pietrewicz

Data publikacji: 2013-11-26