Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - "Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego ... "

Ogłoszenie nr 500304837-N-2018 z dnia 20-12-2018 r.
Gmina Lipsk: „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 700.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.”

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 634666-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Lipsk, Krajowy numer identyfikacyjny 790670964, ul. ul. Żłobikowskiego  4/2, 16-315   Lipsk, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 876 422 703, e-mail gmina@lipsk.pl, faks 876 422 705.
Adres strony internetowej (url): http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 700.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.”
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
GTK.III.271.7.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego wypłacanego w transzach do kwoty 700.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lipsk oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca przekaże na rachunek Gminy Lipsk kwotę kredytu w wysokości 700.000 zł. 2) Opis kredytu: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 700.000 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych) od dnia podpisania umowy do dnia 27.12.2018 r. na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu. 2)Termin spłaty kredytu: od dnia 25.01.2021r. do 25.12.2030 r. 3) Spłata kredytu nastąpi w 120 miesięcznych ratach płatnych do 25 dnia miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi 25.01.2021 r., a ostatniej 25.12.2030 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. – karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. – po 3.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.11.2026 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2026 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2027 r. do 25.11.2027 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2027 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2028 r. do 25.11.2028 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2028 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2029 r. do 25.11.2029 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2029 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2030 r. do 25.12.2030 r. – po 10.000 zł miesięcznie, 4) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej 27.12.2018 r. Dzień złożenia dyspozycji uruchomienia kredytu nie jest uznawany jako dzień pierwszy. 5) Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 27.12.2018 r. 6) Wykonawca otworzy rachunek kredytowy w dniu wykorzystania kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy. 7) Prowizja Wykonawcy nie może być większa niż 1%. Prowizja wykonawcy naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 8) Oprocentowanie kredytu zmienne wg stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek oraz stała/y marża/upust Wykonawcy, ustalona/y na podstawie złożonej oferty. 9) Marża/upust Wykonawcy obejmuje wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe i jest stała/y w umownym okresie kredytowania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu. 10) Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w okresach miesięcznych od kwoty zadłużenia, a ich spłata następować będzie do 25 dnia następnego miesiąca od chwili uruchomienia kredytu do jego całkowitej spłaty. 11) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się, że dniem uruchomienia kredytu będzie 26.11.2018 r. 12) Na potrzeby przygotowania oferty przyjmuje się do obliczenia kosztu kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 08.10.2018 r. t.j. 1,64 %. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z kredytu lub wykorzystania kredytu w niższej wysokości oraz wcześniejszej spłaty całości lub części pozostałej kwoty kredytu bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów z tego tytułu, w szczególności prowizji bądź opłat za aneks. Kwota odsetek zostanie obniżona odpowiednio do rzeczywistej kwoty wykorzystanego kredytu pozostającego do spłaty. Dopuszcza się możliwość wydłużenia terminów spłaty kredytu. 14) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 15) Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3. Standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu 1) Marża/upust banku będzie stała przez cały okres obowiązywania umowy. 2) Uruchomienie kredytu będzie następowało sukcesywnie w terminie od 1 do 3 dni roboczych od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego o kolejna transzę na wskazany rachunek bankowy Gminy Lipsk. 3) Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie na zmiennej stawce WIBOR 1M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego miesięcznego okresu obrachunkowego. 4) W celu przygotowania oferty, oprocentowanie kredytu należy wyliczyć w stosunku do stopy procentowej WIBOR 1M obowiązującej w dniu 08 października 2018 r., powiększonego o proponowaną marżę/upust Wykonawcy. 5) Okres karencji w spłacie kapitału do 31 grudnia 2020 r. 6) Nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, odsetki będą spłacane bezpośrednio po uruchomieniu kredytu. 7) Spłata odsetek odbywać się będzie w okresach miesięcznych do 25 dnia miesiąca. 8) Przewiduje się prowizję przygotowawczą nie większą niż 1%. Prowizja naliczana będzie proporcjonalnie od faktycznej transzy uruchomionego kredytu. 9) Inne koszty, prowizje lub korzyści związane z prowadzeniem rachunku kredytowego muszą zostać ujęte w wysokości oprocentowania kredytu. 10) Wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu, rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni). 11) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 12) Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuję się dzień faktycznego dokonania wpłaty środków pieniężnych. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo niebędącym dniem roboczym, tj. dniem przypadającym od poniedziałku do piątku, w którym Wykonawca prowadzi działalność, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. 13) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN). 14) Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania od udzielonego kredytu, możliwości pobierania innych (dodatkowych) opłat związanych z obsługą udzielnego kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych niż przed ustalonym terminem spłat rat kredytu bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. 15) W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 16) harmonogram spłat rat kapitału - 25.01.2021r. – 25.12.2030 r:. - rok 2018 oraz do 31.12.2020 r. – karencja, - od 25.01.2021 r. do 25.12.2025 r. – po 3.000 zł miesięcznie, - od 25.01.2026 r. do 25.11.2026 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2026 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2027 r. do 25.11.2027 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2027 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2028 r. do 25.11.2028 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2028 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2029 r. do 25.11.2029 r. – po 8.000 zł miesięcznie, - 25.12.2029 r. – 12.000 zł, - od 25.01.2030 r. do 25.12.2030 r. – po 10.000 zł miesięcznie. 4. Inne informacje dla Wykonawcy  Zamawiający oświadcza, że nie posiada zadłużenia wymagalnego wobec ZUS, Urzędów Skarbowych, z tytułu kredytów i pożyczek.  Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu.  Zamawiający nie udzielał poręczeń i gwarancji.  Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej,  Zamawiający wyrazi zgodę na zapis, iż jeżeli oprocentowanie kredytu rozumiane jako suma marży i stopy procentowej WIBOR 1M osiągnie wartość ujemną, Strony będą przyjmować, że wynosi ona zero,  na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne,  Gmina Lipsk nie miała programu naprawczego, w tym w ciągu ostatnich 18 miesiecy,  Gmina nie posiada podpisanych umów o charakterze publiczno – prywatnym,  Gmina nie wyemitowała papierów wierzycielskich,  Gmina posiada 166 udziałów o wartości 83.000 zł w BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym, REGON: 052196095, procentowy udział w kapitale wynosi 0,45%,  Rada Miejska w Lipsku jest organem założycielskim SP ZOZ w Lipsk. Przychodnia nie realizuje programu naprawczego i nie korzysta z kredytu,  Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w niniejszej specyfikacji.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 131848.31
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Spółdzielczy Bank Rozwoju
Email wykonawcy: centrala@sbrbank.pl
Adres pocztowy: ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3
Kod pocztowy: 18-210
Miejscowość: Szepietowo
Kraj/woj.: podlaskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 131848.31
Oferta z najniższą ceną/kosztem 131848.31
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 250158.49
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Lipsku.

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Kondracka

Data wytworzenia: 2019-01-20

Wprowadzający: Wojciech Pietrewicz

Data modyfikacji: 2019-01-31

Opublikował: Wojciech Pietrewicz

Data publikacji: 2019-01-31