Ogłoszenie o przetargu

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne 102760B i Nr 102760 B oraz drogę powiatową Nr 1238B o łącznej długości 11.907 km.
Numer ogłoszenia: 14099 - 2011; data zamieszczenia: 12.01.2011


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipsk , ul. Żłobikowskiego 4/2, 16-315 Lipsk, woj. podlaskie, tel. 087 6422703, faks 087 6422705.

· Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne 102760B i Nr 102760 B oraz drogę powiatową Nr 1238B o łącznej długości 11.907 km..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego w gminie Lipsk, obejmującego drogi gminne 102760B i Nr 102760 B oraz drogę powiatową Nr 1238B o łącznej długości 11.907 km obejmująca :

a) Przebudowę drogi gminnej Nr 102760 B Lipsk - Kurianka - Dulkowszczyzna - Jaczniki - Siółko (od drogi powiatowej Nr 1238 B do drogi powiatowej Nr 1240B w m. Rygałówka) w km 4+521 - 9+951oraz drogi gminnej Nr 102758 B we wsi Jaczniki w km 0+000 - 0+465 o łącznej długości 5,895 km. Zakres planowanych robót obejmie : - Wykonanie bądź wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie gr. ok. 20 - 50 cm oraz wykonanie na tej podbudowie nawierzchni bitumicznej (z betonu asfaltowego) o łącznej długości 5,895 km, szerokości 5,0 m i grubości 5 cm warstwy ścieralnej, - Wykonanie nowych, ewentualnie pogłębienie istniejących rowów przydrożnych, - wyremontowanie bądź przebudowa istniejących przepustów oraz ich udrożnienie, - wykonanie profilowania i zagęszczenia poboczy gruntowych - wybudowanie zjazdów gospodarczych oraz zjazdów na drogi boczne, - montaż barier energochłonnych, oznakowanie pionowe drogi, wycinka drzew i odkrzaczanie pasa.

b) Remont drogi gminnej Nr 102760 B Lipsk - Kurianka - Dulkowszczyzna - Jaczniki - Siółko w km 0+000 - 2+507 oraz w km 3+607 - 4+512) o łącznej długości 3,412 km (od miasta Lipsk do drogi powiatowej Nr 1240 B z wyjątkiem odcinka tej drogi w km 2+507 - 3+607, który został wyremontowany w 2009 r. poprzez wykonanie na istniejącej nawierzchni, nawierzchni z betonu asfaltowego. Zakres planowanych robót obejmie : - wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego o łącznej długości 3,412 km, szerokości 5,0 m i grubości 4 cm na istniejącej nawierzchni powierzchniowo utrwalonej, - wraz z uzupełnieniem i profilowaniem poboczy oraz robotami towarzyszącymi (oznakowanie pionowe, bariery energochłonne).

c) Remont drogi powiatowej zamiejskiej Nr 1238 B Kopczany - Dulkowszczyzna - Stary Rogożyn od km 0+000 do km 2+600 Zakres planowanych robót obejmie : - wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej o długości 2,6 km, szerokości 5,0 m i grubości 4 cm warstwy wiążącej oraz 3 cm warstwy ścieralnej na istniejącej nawierzchni powierzchniowo utrwalonej - wraz z uzupełnieniem i profilowaniem poboczy oraz robotami towarzyszącymi (remont przepustu, odtworzenie rowów odwadniających). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w załącznikach: nr 8, 8-1, 8A, 8B, 8C, 8D - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (6 szt.), nr 9, 9A, 9B - Przedmiar robót (3 szt.), nr 7, 7A, 7B - Dokumentacja projektowa (3 szt. w tym 1 szt. projekt wykonawczy przebudowy drogi oraz 2 szt. uproszczone dokumentacje na remonty dróg)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6, 45.23.24.52-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2010 Nr 113, poz. 759 t.j., z późn. zmianami). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Suwałkach Oddział Lipsk Nr 46 93 59 0002 0100 0143 2011 0001 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Lipsku w sekretariacie pok. nr 9 lub dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.

III.2) ZALICZKI

· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawców, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie będącym przedmiotem niniejszego postępowania. Ocena spełnienia powyższego warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów lub oświadczeń o których mowa w pkt. 7 SIWZ, według fotrmuły spełnia - nie spełnia.

· III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert minimum: a) co najmniej 3 zadania o podobnym charakterze do prac określonych w przedmiocie zamówienia (z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania oraz miejsca wykonania). Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na zasadzie spełnia, nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wymienionych w pkt. 7 SIWZ.

· III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na zasadzie spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży objętej zakresem zamówienia oraz na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na zasadzie spełnia, nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wymienionych w pkt. 7 SIWZ.

· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejsza niż 500 000 PLN. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na zasadzie spełnia, nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wymienionych w pkt. 7 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Termin zakończenia przedmiotu umowy może ulec przesunięciu z powodu: a) okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu podpisania umowy, b) siły wyższej, majacej istotny wpływ na realizację przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Lipsku 16-315 Lipsk ul. Żłobikowskiego 4/2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Lipsku 16-315 Lipsk ul. Żłobikowskiego 4/2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 
 

 

 

Burmistrz Lipska

Małgorzata Cieśluk

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Lipsku

Wytwarzający/odpowiadający: Wojciech Pietrewicz

Wprowadzający: Wojciech Pietrewicz

Data wprowadzenia: 2011-01-12

Data modyfikacji: 2016-11-25

Opublikował: Wojciech Pietrewicz

Data publikacji: 2011-01-12