Nabór na wolne stanowisko pracy - starszy referent ds. gospodarki komunalnej, czystości i porządku w Urzędzie Miejskim w Lipsku
BURMISTRZ LIPSKA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk
II. Określenie stanowiska: starszy referent ds. gospodarki komunalnej, czystości i porządku w Urzędzie Miejskim w Lipsku.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
3) wykształcenie wyższe (licencjackie/magisterskie) o kierunku: administracja, prawo, ekonomia lub pokrewne stosowne do opisu stanowiska;
4) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
6) posiada znajomość przepisów prawnych warunkujących prawidłową realizację zadań wynikających ze specyfiki stanowiska, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
b) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
c) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
d) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
e) ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego;
f) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt.
2. Wymagania dodatkowe:
1) dobra znajomość obsługi komputera, a w szczególności w zakresie aplikacji biurowych wykorzystywanych w administracji, arkuszy kalkulacyjnych, internetu, poczty elektronicznej;
2) umiejętność redagowania pism i obsługi urządzeń biurowych;
3) umiejętność sprawnej organizacji pracy oraz pracy w zespole, umiejętność budowania kontaktu z interesantami;
4) obowiązkowość, rzetelność, systematyczność, komunikatywność, dyspozycyjność.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje między innymi:
1) Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, a w szczególności:
a) dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
b) analizowanie wydatków w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi – sporządzanie informacji do projektu budżetu i nadzór nad realizacją w w/w zakresie;
c) sporządzanie sprawozdania Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
d) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych;
e) sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi;
f) nadzór nad podmiotami odbierającymi odpady komunalne oraz nieczystości ciekłe;
g) przygotowywanie przedmiotu zamówienia do przetargów na odbiór odpadów.
2) Prowadzenie spraw w zakresie nieczystości ciekłych:
a) przygotowywanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych;
b) prowadzenie, w formie umożliwiającej przekazywanie informacji w postaci elektronicznej, ewidencji:
- zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
- przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
- kontrola pozbywania się nieczystości płynnych oraz realizowania obowiązków wynikających z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipsk;
- prowadzenie ewidencji firm odbierających ścieki.
3) Prowadzenie całokształtu spraw związanych z wyrobami zawierającymi azbest, a w tym w szczególności:
a) prowadzenie bazy inwentaryzacyjnej wyrobów zawierających azbest;
b) organizowanie programu i realizacja bezpłatnego wywozu i utylizacji azbestu;
4) Prowadzenie całokształtu spraw związanych z wyłapywaniem bezpańskich psów oraz zapewnianie pomocy medycznej dzikim zwierzętom w razie potrzeby, utylizacja martwych.
5) W zakresie gospodarki lokalowej:
a) administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
b) przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych;
c) wynajem lokali użytkowych;
d) ustalanie stawek czynszu i opłat za lokale.
6) Nadzór nad realizacją zadań zleconych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Lipsku, a w szczególności sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej do rozliczenia wraz z kalkulacją stawek wskazanych w dokumentach rozliczeniowych;
7) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem urządzeń oraz infrastruktury gminnej, obejmującej wodociągi i zaopatrzenie w wodę, kanalizację deszczową i sanitarną, szalety, ujęcia wody.
8) Wykonywanie zadań związanych z szacowaniem strat w gospodarstwach rolnych spowodowanych suszą, a w szczególności przy sporządzaniu protokołów/raportów/notatek z oszacowania szkód, wprowadzaniu danych do systemu itp.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) miejsce pracy: Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk, I piętro;
2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
3) planowany termin rozpoczęcia pracy – luty 2024 r.
4) praca na przedmiotowym stanowisku może wymagać wyjazdów w teren;
5) bezpośredni kontakt z interesantami i innymi stanowiskami w Urzędzie;
6) stanowisko z obsługą komputera;
7) budynek biurowy jest jednopiętrowy - posiada podnośnik poręczowy dla osób niepełnosprawnych, nie posiada windy.
VI. W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Lipsku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
VII. Dokumenty:
1. wymagane:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2) własnoręcznie podpisane CV (z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - jeśli dany kandydat posiada doświadczenie zawodowe);
3) kserokopia dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata);
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie z załączonym wzorem);
5) oświadczenie (zgodnie z załączonym wzorem):
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
d) iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny);
e) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
6) Kandydat winien dołączyć klauzulę informacyjną i zgodę na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z załączonym wzorem).
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia przysługującego osobom niepełnosprawnym, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (za zgodność z oryginałem poświadczony przez kandydata).
2. dobrowolne:
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe – jeśli dany kandydat wykazał w CV, że posiada doświadczenie zawodowe (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata);
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata).
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
1. Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze starszego referenta ds. gospodarki komunalnej, czystości i porządku w Urzędzie Miejskim w Lipsku”, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 -315 Lipsk lub przesłać na adres:
Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2
16 – 315 Lipsk
w terminie do dnia 19 stycznia 2024 r. do godz. 12.00 (liczy się data wpływu do Urzędu).
2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po terminie lub w inny sposób niż określony w ogłoszeniu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
IX. Informacje dodatkowe
1. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (87) 642 27 00.
2. Nabór zostanie przeprowadzony przez Komisję Rekrutacyjną powołaną zarządzeniem Burmistrza Lipska.
3. Otwarcie ofert i ich sprawdzenie pod względem formalnym odbędzie się bez udziału kandydatów.
4. Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni indywidualnie telefonicznie lub e-mailem o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
5. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
6. Burmistrz Lipska zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.
7. Klauzula informacyjna dla kandydatów na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Lipsku.
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „rodo”, Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16-315 Lipsk – informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Lipsku reprezentowany przez Burmistrza, z siedzibą przy ul. Żłobikowskiego 4/2; adres e - mail: gmina@lipsk.pl , numer telefonu (87) 64 22 700.
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Lipsku, do którego może Pani/Pan zwracać się z pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi bezpieczeństwa i wykorzystywania Pani/Pana danych, to Kamila Masiejczyk; adres e - mail: iodo@lipsk.pl numer telefonu: (87) 64 22 700.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
a) rekrutacji pracowników: przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy, rozpatrywania kandydatur i wyboru kandydata na wolne stanowisko pracy: starszego referenta ds. gospodarki komunalnej, czystości i porządku w Urzędzie Miejskim w Lipsku;
b) archiwizacji dokumentacji.
Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych w powyższych celach są:
a) obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b rozporządzenia) wynikający z Kodeksu Pracy, ustawy o pracownikach samorządowych oraz z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
b) prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia), którym jest potwierdzenie i udokumentowanie podawanych przez Panią/Pana danych osobowych i jest oparty na art. 22(1) § 5 Kodeksu Pracy i został szczegółowo opisany w ogłoszeniu;
c) w zakresie, w jakim podaje Pani/Pan w dowolnej formie i z własnej inicjatywy dodatkowe dane osobowe, inne od zakresu wymaganego przez przepisy prawa i na formularzach umieszczonych w dokumentacji naboru, podstawą przetwarzania jest udzielona przez Panią/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a rozporządzenia oraz przepisy art. 22 (1a-1b) Kodeksu pracy).
Niepodanie tego typu danych lub późniejsze wycofanie zgody na ich przetwarzanie, nie może być podstawą niekorzystnego Pani/Pana traktowania a także nie może powodować wobec Pani/Pana jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.
4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, dostawcom systemów informatycznych i usług IT, operatorowi pocztowemu lub kurierowi w przypadku prowadzenia korespondencji.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu (informacja o wyniku naboru).
5. Pani/Pana dane osobowe w zakresie dokumentacji aplikacyjnej będą przechowywane przez okres do 2 lat od daty zakończenia naboru (dla osób niezatrudnionych) lub do momentu wycofania zgody (dla zakresu objętego zgodą). W przypadku zatrudnienia dokumentacja z naboru zostanie włączona do Pani/Pana akt pracowniczych i będzie przechowywana zgodnie z przepisami prawa. Okres przechowywania może zostać przedłużony w indywidualnych przypadkach w celach związanych z ustalaniem, dochodzeniem lub ochroną roszczeń. Informacja o wyniku naboru będzie upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie oraz opublikowanie na BIP Urzędu Miejskiego przez okres co najmniej 3 miesięcy (wymóg art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Dane tworzące akta sprawy, tworzone przez administratora zgodnie z przepisami prawa (w szczególności protokoły z naboru), przechowywane będą zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W zakresie objętym zgodą na przetwarzanie, ma Pani/Pan prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, wysyłając e - mail na adres: iodo@lipsk.pl . Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych w wymaganym zakresie jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie Pani/Pana aplikacji bez rozpatrzenia.
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.
Lipsk, dnia 04 stycznia 2024 r.
Burmistrz
/-/
mgr Lech Łępicki
Metryka strony