Nabór na wolne stanowisko pracy - starszy referent ds. obsługi kasowej, akcyzy w Urzędzie Miejskim w Lipsku

BURMISTRZ LIPSKA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY

I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk
II. Określenie stanowiska: starszego referenta ds. obsługi kasowej, akcyzy w Urzędzie Miejskim w Lipsku.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

1. Wymagania niezbędne:

1)    obywatelstwo polskie;
2)    pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
3)    wykształcenie wyższe (licencjackie/magisterskie) o kierunku: ekonomia, administracja, prawo lub pokrewne stosowne do opisu stanowiska
4)    kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5)    cieszy się nieposzlakowaną opinią;
6)    posiada znajomość przepisów prawnych warunkujących prawidłową realizację zadań wynikających ze specyfiki stanowiska, a w szczególności:

a)    ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn.zm.),
b)    ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.  o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634, z późn.zm.),
c)    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.  Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 z późn.zm.),
d)    ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70),
e)    ustawy  z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333),
f)    ustawy z dnia 30 października 2002 r.  o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 888, z późn.zm.),
g)    ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego  wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 356 z późn.zm.).
h)    ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn.zm.).

2. Wymagania dodatkowe:

1)    dobra znajomość obsługi komputera, a w szczególności w zakresie aplikacji biurowych wykorzystywanych w administracji, arkuszy kalkulacyjnych, internetu, poczty elektronicznej;
2)    umiejętność redagowania pism i obsługi urządzeń biurowych;
3)    umiejętność sprawnej organizacji pracy oraz pracy w zespole, umiejętność budowania kontaktu z interesantami;
4)    obowiązkowość, rzetelność, systematyczność, komunikatywność, dyspozycyjność.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku obejmuje między innymi:

1)    Prowadzenie obsługi kasowej i sporządzanie wszelkiej dokumentacji związanej z obrotem gotówkowym Urzędu Miejskiego w Lipsku i ZSS w Lipsku.
2)    Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji na podatek od środków transportowych, deklaracji osób prawnych na podatek od nieruchomości, rolny i leśny oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie.
3)    Przygotowywanie dokumentów dotyczących zwolnień z zakresu podatków i opłat lokalnych osób prawnych oraz dokumentów dotyczących ulg i zwolnień z zakresu opłaty eksploatacyjnej.
4)    Prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej w zakresie w/w ulg.
5)    Przyjmowanie oraz księgowanie przyjętych w kasie wpłat podatków od podatników z miejscowości Lipsk.
6)    Prowadzenie ewidencji, windykacji i egzekucji należności z tytułu opłaty eksploatacyjnej.
7)    Wykonywanie zadań gminy określonych w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego  wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz pomocy publicznej w tym zakresie.
8)    Sporządzanie zestawienia o wysokości należnego inkasa inkasentom z tytułu pobranych podatków.
9)    Sporządzanie sprawozdań w zakresie prowadzonych przez siebie spraw.
10)    Przygotowanie danych i aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat.
11)    Wydawanie i ewidencja zaświadczeń  w sprawach podatkowych o niezaleganiu i o stanie majątkowym.
12)    Rozpatrywanie odwołań, skarg i interpretacji w sprawach wymiaru podatków i opłat.
13)    Przyjmowanie oświadczeń o spełnieniu warunków zawartych w ustawie o wyliczeniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy oraz zeznań świadków potwierdzających okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym.
14)    Współdziałanie z ZUS-em, KRUS-em, bankami, organizacjami, związkami i innymi instytucjami w zakresie wynikającym z przepisów.
15)    Wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownictwo Urzędu.

V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)    miejsce pracy: Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk, wysoki parter;
2)    praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
3)    planowany termin rozpoczęcia pracy – styczeń 2024 r.
4)    praca na przedmiotowym stanowisku może wymagać wyjazdów w teren;
5)    bezpośredni kontakt z interesantami i innymi stanowiskami w Urzędzie;
6)    stanowisko z obsługą komputera;
7)    budynek biurowy jest jednopiętrowy - posiada podnośnik poręczowy dla osób niepełnosprawnych, nie posiada windy.

VI. W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Lipsku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

VII. Dokumenty:

1.    wymagane:

1)    własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
2)    własnoręcznie podpisane CV (z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - jeśli dany kandydat posiada doświadczenie zawodowe);
3)     kserokopia dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata);
4)    kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodnie z załączonym wzorem);
5)    oświadczenie (zgodnie z załączonym wzorem):

a)    o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b)    o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
c)     o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
d)    iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny);
e)    o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.

6)    Kandydat winien dołączyć klauzulę informacyjną i zgodę na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z załączonym wzorem).

2.    dobrowolne:

- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe – jeśli dany kandydat wykazał w CV, że posiada doświadczenie zawodowe (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata);
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (za zgodność z oryginałem poświadczone przez kandydata).

VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:

1.    Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze starszego referenta ds. obsługi kasowej, akcyzy w Urzędzie Miejskim w Lipsku”, w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 -315 Lipsk lub przesłać na adres:

Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2
16 – 315 Lipsk

w terminie do dnia 20 lipca 2023 r. do godz. 15.15 (liczy się data wpływu do Urzędu). Koperta powinna być oznaczona imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata.

2.    Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po terminie lub w inny sposób niż określony w ogłoszeniu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

IX. Informacje dodatkowe

1.    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (87) 642 27 00.
2.    Nabór zostanie przeprowadzony przez Komisję Rekrutacyjną powołaną zarządzeniem Burmistrza Lipska.
3.    Otwarcie ofert i ich sprawdzenie pod względem formalnym odbędzie się bez udziału kandydatów.
4.    Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni indywidualnie telefonicznie lub e-mailem o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
5.    Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
6.    Burmistrz Lipska zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.
7.    Klauzula informacyjna dla kandydatów na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Lipsku.
        Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. Unii Europ. z dnia 04.05.2016 r.  L 119/1), dalej jako „rodo”, Urząd Miejski w Lipsku, ul. Żłobikowskiego 4/2, 16-315 Lipsk – informuje, iż:

1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Lipsku reprezentowany przez Burmistrza,  z siedzibą przy ul. Żłobikowskiego 4/2; adres e - mail: gmina@lipsk.pl ,    numer telefonu (87) 64 22 700.
2.    Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Lipsku, do którego może Pani/Pan zwracać się z pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi bezpieczeństwa i wykorzystywania Pani/Pana danych, to Kamila Masiejczyk; adres e - mail: iodo@lipsk.pl numer telefonu: (87) 64 22 700.
3.    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

a)    rekrutacji pracowników: przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy, rozpatrywania kandydatur i wyboru kandydata na wolne stanowisko pracy: starszego referenta ds. obsługi kasowej, akcyzy w Urzędzie Miejskim w Lipsku;
b)     archiwizacji dokumentacji.
Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych w powyższych celach są:
a)    obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b rozporządzenia) wynikający z Kodeksu Pracy, ustawy o pracownikach samorządowych oraz z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
b)    prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia), którym jest potwierdzenie i udokumentowanie podawanych przez Panią/Pana danych osobowych i jest oparty na art. 22(1) § 5 Kodeksu Pracy i został szczegółowo opisany w ogłoszeniu;
c)    w zakresie, w jakim podaje Pani/Pan w dowolnej formie i z własnej inicjatywy dodatkowe dane osobowe, inne od zakresu wymaganego przez przepisy prawa i na formularzach umieszczonych w dokumentacji naboru, podstawą przetwarzania jest udzielona przez Panią/Pana zgoda na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a rozporządzenia oraz przepisy art. 22 (1a-1b) Kodeksu pracy).
Niepodanie tego typu danych lub późniejsze wycofanie zgody na ich przetwarzanie, nie może być podstawą niekorzystnego Pani/Pana traktowania a także nie może powodować wobec Pani/Pana jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej odmowę zatrudnienia.

4.    Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, dostawcom systemów informatycznych i usług IT, operatorowi pocztowemu lub kurierowi w przypadku prowadzenia korespondencji.
Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu (informacja o wyniku naboru).
5.    Pani/Pana dane osobowe w zakresie dokumentacji aplikacyjnej będą przechowywane przez okres do 2 lat od daty zakończenia naboru (dla osób niezatrudnionych) lub do momentu wycofania zgody (dla zakresu objętego zgodą). W przypadku zatrudnienia dokumentacja z naboru zostanie włączona do Pani/Pana akt pracowniczych   i będzie przechowywana zgodnie z przepisami prawa. Okres przechowywania może zostać przedłużony w indywidualnych przypadkach w celach związanych z ustalaniem, dochodzeniem lub ochroną roszczeń. Informacja o wyniku naboru będzie upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w Urzędzie oraz opublikowanie na BIP Urzędu Miejskiego przez okres co najmniej 3 miesięcy (wymóg art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych). Dane tworzące akta sprawy, tworzone przez administratora zgodnie z przepisami prawa (w szczególności protokoły z naboru), przechowywane będą zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
6.    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W zakresie objętym zgodą na przetwarzanie, ma Pani/Pan prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, wysyłając e - mail na adres: iodo@lipsk.pl . Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
7.    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych w wymaganym zakresie jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie Pani/Pana aplikacji bez rozpatrzenia.
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.

Lipsk, dnia 04 lipca 2023 r.

Burmistrz
/-/
mgr Lech Łępicki

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Lipsku

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Kapla

Data wytworzenia: 2023-07-04

Wprowadzający: Wojciech Pietrewicz

Data modyfikacji: 2023-07-04

Opublikował: Wojciech Pietrewicz

Data publikacji: 2023-07-04